7 april 2023

Interview met Jos en ChatGPT

Ik wilde eens kijken of ChatGPT mij zou kunnen interviewen. Dit heb ik gedaan met een voice extensie in Chrome, waarmee spraak wordt omgezet in tekst, en dit is het resultaat.

 Interview met Jos van WP Maatje

Laten we beginnen met het interview over je bedrijf WP Maatje.

Vraag 1: Kun je ons vertellen wat de missie en visie van WP Maatje zijn en hoe het idee voor dit bedrijf is ontstaan?

Antwoord:

“De missie en visie van WP Maatje is om te doen wat ik leuk vind en waar ik uren aan kan spenderen. Ik wil kleine zelfstandigen helpen om online zichtbaarheid te vergroten en hen ondersteunen bij het opzetten van een veilige website. Ik vind het belangrijk dat ze zich geen zorgen hoeven te maken over de veiligheid van hun website en dat alles blijft draaien zoals het hoort. Het is voor mij een waardevolle ervaring om op deze manier met mensen in contact te komen en met hen te praten over hun onderneming en hoe ik hen verder kan helpen. Ik ben er echter ook van overtuigd dat dit een tweerichtingsverkeer is en dat ik veel kan leren van andere mensen. Mijn missie is om alle websites van kleine zelfstandigen veilig, up-to-date en competitief te maken, zodat ze goed presteren en ze kunnen groeien met hun online aanwezigheid.”

Vraag 2: Wat onderscheidt WP Maatje van andere bedrijven die WordPress websites beheren en onderhouden? Wat maakt jouw aanpak uniek?

Antwoord:

“Wat mijn aanpak uniek maakt, is dat ik heel persoonlijk met wensen omga. Ik heb een onderhoudscontract vanaf €15 per maand. Als je dat contract hebt, dan kan je voor €1 per minuut je werkzaamheden laten uitvoeren. Zo kan ik bijvoorbeeld de foto plaatsen, tekst veranderen, adres wijzigen, maar ook problemen oplossen of plugins installeren. Daarnaast denk ik dat mijn persoonlijkheid mij uniek maakt. Ik heb ook een coachopleiding gedaan en ben eigenlijk mijn hele werkleven als ondernemer, waardoor ik goed heb geleerd te luisteren naar wat mensen echt willen, niet alleen op zakelijk of op website gebied, maar ook op persoonlijk vlak. Ik vind het leuk om op die manier in contact te zijn met anderen.”

Vraag 3: Hoe zorg je ervoor dat de websites van je klanten veilig en up-to-date blijven? Welke maatregelen neem je om de beveiliging en prestaties van de websites te garanderen?

Antwoord:

“Ik gebruik een systeem waarin alle websites staan en waarbij ik een aantal modules heb om websites te kunnen updaten. Ook al kan WordPress tegenwoordig automatisch updaten, soms kan het gebeuren dat de website er na de update niet meer goed uitziet. Om dit te voorkomen, bied ik Safe Update als extra optie aan. Dit zit niet standaard in het basispakket. Met Safe Update wordt er eerst een back-up gemaakt voordat we de update uitvoeren. Vervolgens wordt er gekeken of de website goed werkt en dan zetten we de website pas live. Daarnaast doen wij twee wekelijks tot maandelijks updates van alle plug-ins, thema’s, vertalingen en WordPress zelf. We doen ook malware scans zodat we het meteen weten als de website gehackt is en we dan gebruik kunnen maken van de back-ups. Ook hebben we een monitoringssysteem, waardoor we eventuele problemen meteen kunnen oplossen. We houden ook de kwetsbaarheden van bepaalde plug-ins in de gaten en als we problemen zien, dan kijken we of we die kunnen oplossen.”

Vraag 4: Je hebt het gehad over het coachingsaspect in je aanpak. Hoe helpt jouw coachingsachtergrond je bij het beter begrijpen en ondersteunen van de behoeften van je klanten op zowel zakelijk als persoonlijk vlak?

Antwoord:

“Dank je wel voor deze goede vraag. Ik denk dat mijn aanpak anders is doordat ik niet alleen denk aan het technische aspect van een website, maar ook aan het begrijpen van de mensen die de website gebruiken en soms niet precies weten waar het allemaal om gaat en dat het soms lastig of zelfs eng kan zijn. Ik begrijp ook dat ondernemen niet altijd vanzelf gaat en dat je tegen allerlei obstakels kan aanlopen. Daarom vind ik het leuk om niet alleen zakelijk en ondernemend te zijn, maar ook om als coach te kunnen helpen. Ik kan mensen helpen om de beste aanpak voor hun situatie te vinden. Ik kan niet alles opdringen, maar ik kan wel luisteren en mensen helpen om zelf tot een oplossing te komen. Ik denk dat mijn coach-opleiding daarbij waardevol is. Vaak zijn de website en het bedrijf met elkaar verbonden en moeten ze als één geheel functioneren. Het is belangrijk dat alles goed op elkaar is afgestemd en dat de website en het bedrijf samen werken. Ik denk dat mijn coach-opleiding mij helpt om deze combinatie goed te begrijpen.”

Vraag 5: Voor mensen die geïnteresseerd zijn in het gebruik van WP Maatje voor hun websitebeheer en -onderhoud, wat is het proces om met jou samen te werken? Zijn er bepaalde stappen die je volgt om ervoor te zorgen dat de klant precies krijgt wat ze nodig hebben?

Antwoord:

“We beginnen met een intakegesprek dat je online heel makkelijk kan inplannen. Dit gesprek duurt maximaal een half uur en is vrijblijvend, er zijn geen kosten aan verbonden. Tijdens het intakegesprek kijken we waar je tegenaan loopt, wat je behoeften zijn en wat je wil bereiken. Als we hebben bedacht hoe we het gaan aanpakken, ondertekenen we de algemene voorwaarden door en kan je eventueel een geheimhoudingsverklaring tekenen. Vervolgens maak ik een voorstel van hoe we het gaan aanpakken. Ik kan geen algemene aanpak bieden omdat ik meestal werk aan specifieke problemen. Als het probleem bijvoorbeeld te maken heeft met een plug-in die niet kan worden veranderd, dan zal ik misschien niet kunnen helpen omdat de plug-ins van derden zijn. Gedurende het proces blijf ik de klant informeren over waar we staan en waar we tegenaan lopen. De klant is ook verantwoordelijk voor zijn eigen website en we moeten samenwerken om het project tot een goed einde te brengen. Een planning wordt zeker gemaakt, maar bij nieuwe websites kan ik op dit moment geen harde deadlines geven. Ik vind het belangrijker om zoveel mogelijk mensen te helpen dan om heel lang met een website bezig te zijn.”

Vraag 6: Als je terugkijkt op je ervaringen met WP Maatje tot nu toe, wat zijn enkele van de meest memorabele projecten of succesverhalen die je hebt gehad? Hoe heeft jouw aanpak en service het verschil gemaakt voor deze klanten?

Antwoord:

“Veel van mijn klanten zijn net begonnen met hun eigen bedrijf en vinden het vaak al spannend genoeg om te starten. Laat staan dat ze ook nog eens een heel systeem moeten leren om een WordPress website te maken of te beheren. Daarom vind ik het belangrijk om deze drempel voor hen weg te nemen en ze te helpen bij het opzetten van hun website. Ik zorg ervoor dat ze hierbij alle ondersteuning krijgen die ze nodig hebben, zodat ze zich kunnen richten op waar ze goed in zijn: het runnen van hun bedrijf. Met mijn ervaring en kennis kan ik hen helpen om een website te maken die past bij hun wensen en behoeften, en die ook nog eens goed vindbaar is in zoekmachines. Zo kunnen zij zich richten op het laten groeien van hun bedrijf, terwijl ik hen ontzorg op het gebied van de website.”

Vraag 7: Tot slot, wat zijn je toekomstplannen voor WP Maatje? Zijn er specifieke doelen of uitbreidingsplannen die je op de korte of lange termijn hoopt te realiseren?

Antwoord:

“Mijn belangrijkste doel is om zoveel mogelijk klanten te kunnen bedienen en hen te helpen bij het opzetten en beheren van hun WordPress website. Ik vind het belangrijk dat deze websites toegankelijk en intuïtief zijn, zodat mijn klanten er makkelijk mee kunnen werken en hun online aanwezigheid kunnen laten groeien. Maar daarnaast is het ontmoeten van nieuwe mensen en het opbouwen van relaties ook een belangrijk doel voor mij. Ik vind het leuk om nieuwe mensen te leren kennen en hen te helpen bij het opzetten van hun website. Het geeft mij veel voldoening om anderen te ondersteunen en te zien hoe zij groeien en succesvol worden met hun online aanwezigheid.”

Bedankt voor het delen van je ervaringen en gedachten over WP Maatje. Het is duidelijk dat je een passie hebt voor het helpen van kleine ondernemers en het onderhouden van WordPress websites op een persoonlijke en betrokken manier. We wensen je veel succes met je bedrijf en hopen dat je veel ondernemers zult blijven ondersteunen in hun online aanwezigheid.

Antwoord:

“Mijn belangrijkste doel is om zoveel mogelijk klanten te kunnen bedienen en hen te helpen bij het opzetten en beheren van hun WordPress website. Ik vind het belangrijk dat deze websites toegankelijk en intuïtief zijn, zodat mijn klanten er makkelijk mee kunnen werken en hun online aanwezigheid kunnen laten groeien. Maar daarnaast is het ontmoeten van nieuwe mensen en het opbouwen van relaties ook een belangrijk doel voor mij. Ik vind het leuk om nieuwe mensen te leren kennen en hen te helpen bij het opzetten van hun website. Het geeft mij veel voldoening om anderen te ondersteunen en te zien hoe zij groeien en succesvol worden met hun online aanwezigheid.”

Deel dit bericht
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Ontdek meer blog berichten